Home » Business » آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی – بخش دوم
آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی – بخش دوم

می خواهیم در این نوشته در مورد مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار مطالبی را برای شما قرار دهیم. در این نوشته شما فرا خواهید گرفت که چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید. با بخش دوم همراه سایت باشید.

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی – بخش دوم

در ادامه شبکه های اجتماعی به دو شبکه اجتماعی دیگر می پردازیم:

یوتیوب: در مدل ایرانی این شبکه آپارات قرار دارد که وظیفه اشتراک گذاری ویدیوهارا بر عهده دارد. شما می توانید محتوای ویدیویی خود را در یوتیوب قرار دهید. یوتیوب دومین موتور جستجو گر بزرگ جهان محسوب می شود و شما می توانید با انتشار محتوای در این شبکه اجتماعی دیده شوید.

پینترست: این شبکه اجتماعی با تمرکز بر روی محتوای تصویری و به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب تاسیس شده است. این شبکه اجتماعی روی مسائل مصنوعات خانگی ، بازسازی و طراحی شده است.

تدوین استراتژی رسانه‌های اجتماعی

شما در اولین قدم می بایست به تدوین استراتژی بپردازید. اولین قدم تعیین شبکه ی مناسب برای کسب و کار است.
تدوین استراتژی در شبکه های اجتماعی یکی از بخش های مهم می باشد که شما می بایست آن را در تبلیغات و بازاریابی توجه کنید. در طراحی استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی دو فاکتور اصلی جذب و پاسخ باید به خوبی روشن و اجرا شود. شما پس از انتخاب کانال مناسب برای کسب و کار باید برنامه ریزی و زمان بندی انتشار محتوای خود را تعیین کنید. باید مخاطبین خود را نیز شناسایی کرده و محتوای مورد علاقه آنها را ایجاد کنید.

برنامه‌ریزی زمانی انتشار محتوا

یکی از فاکتورهای مهم در مدیریت موفق شبکه های اجتماعی، ثبات و پایداری می باشد. اگر می خواهید علاقه مندان و کاربران شما پایدار باشند باید ثبات در انتشار محتوای باکیفیت خود را رعایت کنید. برای رسیدن به این هدف باید یک برنامه ریزی جامع داشته باشید.

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی – بخش دوم

انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

بخش اصلی در مدیریت رسانه های اجتماعی تولید و انتشار محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی هدف می باشد. شما می بایست علاوه بر قرار دادن تصویر و ویدیو در این شبکه ها باید به زیبا سازی آن نیز اقدام کنید. بهترین نوع محتوا را باید برای شبکه اجتماعی خود در نظر بگیرید. مخاطبین هدف خود را به درستی بشناسید.

پاسخ دادن به هواداران و فالورها

پاسخ دادن به هواداران و افرادی که در صفحات شما عضو هستند می تواند بخش مهمی از موفقیت باشد. وقتی فردی برای شما یادداشتی قرار می دهد یعنی یک فرصت مناسب و جدید برای جذب مخاطب جدید ایجاد می شود. شما باید به طور کامل کامنت ها را بررسی کنید و به آنها اهمیت دهید. 

جستجو و همکاری با دیگر کاربران

شما می توانید همکاری و دوستی با کاربران شبکه های اجتماعی دیگر راه اندازی کنید. یک قدم فراتر از پاسخ دادن به کامنت ها می باشد که به شما می توانید به جستجو و پیدا کردن فرصت های جدید در بین کاربران باشید. 

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی – بخش دوم

مدیریت مسابقات و جشنواره‌ها

شما می توانید برای مخاطبین شبکه اجتماعی خود مسابقه و جشنواره های مختلف ایجاد کنید. با اینکار می توانید به جذب مخاطب اقدام کنید. همچنین می توانید فعالیت کاربران را به وسیله ی این موضوع افزایش دهید.

در پایان این مطلب باید اشاره کنیم که تنها با مدیریت دقیق و شخصی سازی محتوا برای هرشبکه اجتماعی می توانید موفق باشید. قطعا شکل محتوا در اینستاگرام با فیسبوک متفاوت است. همچنین این موضوع برای سایر نرم افزار ها نیز صادق است.

About writer

Check Also

افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

ایده‌هایی برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

قصد داریم در این نوشته در مورد ایده‌هایی برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی مطالب جالبی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE