Home » Business » در مورد بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید
در مورد بازاریابی ویروسی

در مورد بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید

می خواهیم در این نوشته در مورد بازاریابی ویروسی مطالبی را برای شما قرار دهیم. امروزه بازاریابی ویروسی با مزایای زیادی همراه می باشد که از جمله آن می توان به هزینه کمتر و تاثیرگذاری بیشتر اشاره کرد. 

در مورد بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید

قطعا شما هم در گشت و گذار اینترنتی خود با محتواهای جالب روبرو شده اید مانند: آگهی تعویض خودروی پورشه با مرغ تخم‌گذار، فروش شاتل فضایی بدون رنگ، دابسمش ترانه‌‌ی خواننده‌های ناشناس توسط سبلریتی‌ها و … شاید در طبیعی ترین حالت شما این محتوا را برای دوستان خود ارسال کنید و آنها را نیز در حس خود خوب شریک کنید. تبریک می گم شما به بازاریابی ویروسی دچار شده اید و وظیفه ی خود را به خوبی انجام داده اید.

در واقع باید بگوییم که در اکثر پشت پرده ی این مطالب جذاب تبلیغ نامحسوس نهفته است. شما معمولا با مشاهده آگهی تبلیغاتی اولین چیزی که به ذهن تان می رسد اغراق یا دروغ پردازی می باشد. اما در استراتژی بازاریابی ویروسی برندهای تجاری سعی می شود با تاثیر در ضمیر ناخودآگاه شما خود را ملکه ذهن آنها قرار دهید تا با عادت کردن به محصول آنها محصول رقیب را نادیده بگیرید.

 

 

بازاریابی ویروسی چیست؟

می خواهیم در این قسمت به تعریف بازاریابی ویروسی بپردازیم. بازاریابی ویروسی یکی از استراتژی های تبلیغاتی مبتنی بر شبکه عصبی می باشد که از پتانسیل شبکه های اجتماعی مختلف برای ترویج یک محصول استفاده می کند. همانند یک ویروس از فردی به فردی دیگر انتقال پیدا می کند. این موضوع به نحوه انتشار اطلاعات درباره محصول با افراد دیگر در جامعه یا شبکه های اجتماعی اشاره دارد.

اساس این نوع بازاریابی در انتشار اطلاعات از طریق دهان به دهان می باشد. بازاریابی ویروسی معمولا به مخاطبان خود ارزشی چون حق انتخاب می دهد. این موضوع می تواند یک آهنگ یا بازی باشد. هر چه محتوای ارائه شده عمیق تر باشد ، مردم بیشتر تشویق می شوند که برای انتقال مفهوم پیام به دیگران آن را به اشتراک بگذارند.

 

در مورد بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید

چگونه کمپین تبلیغاتی ویروسی خلق کنیم؟

برای موفقیت در این نوع استراتژی 6 معیار کلیدی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • ارزش اجتماعی: مردم هر چقدر چیزی را باارزش‌تر بدانند بیش‌تر آن را به اشتراک می‌گذارند.
  • گیرایی : محتوایی که مبتکرانه به نظر برسد شانس بیش‌تری برای انتشار دارد.
  • احساس: هر چقدر با موضوعی بیش‌تر درگیر شده‌ باشیم آن را بیش‌تر بازنشر می‌کنیم.
  • مردم: وسعت پراکندگی مطلب افراد بیش‌تری را به انتشار آن تشویق می‌کند.
  • ارزش عملی: مردم اطلاعات مفیدی برای کمک به دیگران به اشتراک می‌گذارند .
  • داستان‌: حکایت‌های پندآموز نسل‌ها سینه به سینه منتقل شده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی

می دانیم که رشد زیاد و سریع شبکه های اجتماعی به میزان زیادی در اثربخشی بازاریابی ویروسی نقش داشته است. در سال 2009 دو سوم کاربران اینترنت حداقل هر هفته از یک سرویس شبکه اجتماعی یا وبلاگ استفاده کرده اند. فیسبوک نیز به تنهایی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که در این زمینه بی نظیر می باشد. معرفی رسانه های مختلف باعث ایجاد تغییر در چگونگی استفاده از بازاریابی ویروسی و سرعت انتشار مطالب شده است. همین امر باعث شده است تا شرکت ها از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای بازاریابی ویروسی و معرفی محصولات خود استفاده کنند.

 

در مورد بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید

ریسک‌های بازاریابی ویروسی

همواره همه روش های بازاریابی دارای ریسک می باشند. خطر اصلی این نوع بازاریابی هدف گیری نادرست است. محتوای آنلاین به سرعت می تواند از کنترل شرکت ها خارج شده و تنها بخش های خاصی را مورد هدف قرار دهد. شایع‌ترین مشکل دیگر در تبلیغات ویروسی بهره‌گیری از اینفلوئنسرهای ناموجه بدون توجه به اعتبار اجتماعی آن‌‌ها یا سوار شدن افراد منفور بر موج این تبلیغات است. به یقین واسپاری هویت برند به افراد نامناسب به ارزش و اعتبار آن نزد مردم بسیار لطمه می‌زند. در این صورت جبران مافات و ترمیم افکار عمومی به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. 

 

About writer

Check Also

افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

ایده‌هایی برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

قصد داریم در این نوشته در مورد ایده‌هایی برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی مطالب جالبی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE